Sunday, 11 May 2008

Akhirnya...


Selama 9 bln aku mendirikan rumah tangga.. akhirnya berpisah jua... dlm keredhaan aku menerima dia sebagai teman hidup... aku menyintai nya lebih dari yg aku tahu... walaupun kami kerap bergaduh.. tp itulah dia dinamakan dugaan hidup y perlu ku tempuhi.
perkahwinan tanpa kasih sayang dan cinta hanya berbekal kasihan, akhirnya dirundum malang... aku jatuh cinta... kerana telah berjanji menerima dia seadanya... dalam merencana kasih sayang.. terlerai...
mungkin sudah tersurat sejak azali... jodoh ini hanya utk seketika... ada hikmah disebalik apa yg diturunkan oleh Allah Taala.. aku merinduinya sepanjang hari perpisahan kami...
setelah jatuhnya talak terhadap diri ini... perasaan sesal timbul... dengan berbekalkan kekuatan yg ada ku tempuh jua... 2 bln di dlm eddah... diam tak diam.. aku disahkan mengandung 2 bln..
Oh Tuhan.... aku tahu disebalik kejadian demi kejadian... Engkau kurniakan anak kepada kami... tp aku sendirian kita... mengandung dlm keadaan tergamam... kerana aku tak menyangka akan dianugerahkan zuriat di saat saat genting ini...
sekarang... zuriat ku hampir 4 bln... seronok tp pada yg masa... aku sunyi... org yg patut berkongsi kebahagian dgn ku... pergi mencari kebahagian di luar kerana kami tiada apa2 lagik hubungan istimewa...

Sayang... saya sayang awk... nih anak kite... bkn anak org lain... tp mcm mane sy nak bgtau yg sy masih memerlukan awk.. sedangkan dlm hati awk... dah tiada tpt utk sy lagik...

Ya Allah... aku redha dengan setiap ketentuan mu... berikan kan aku ketenangan dlm menjalani hidup sendirian ini... aku perlu kuatkan diri utk membesarkan anak dlm kandungan ini...

eddah ku 9 bln... masih ada lagik 5 bln sementara menunggu bayi ini lahir dan melihat dunia... aku lah... ibu mu sayang. aku lah ayahmu... berikan aku kekuatan Ya Allah... sesungguhnya kau maha pengasih dan penyayang...

No comments: